Omdat niet iedere leerling hetzelfde is, bieden we verschillende stromen aan. Zo kunnen leerlingen kiezen welke aanpak bij hen past (reguliere havo/vwo en gymnasium, ecolyceum atheneum en gymnasium en XL). Ook binnen de lessen wordt rekening gehouden met het feit dat leerlingen verschillen. Niet elke leerling is even goed in bijvoorbeeld wiskunde. De een heeft wat meer oefening nodig, de ander moet juist extra uitgedaagd worden.
Leerlingbegeleiding
Differentiëren
Ik vond het spannend om naar een nieuwe school en klas te gaan. Op de basisschool ging het niet altijd goed in de groep, maar op De Boerhaave doen ze daar veel aan.
In het begin hadden we twee mentoruren in de week. Daar hadden we het over van alles, over de klas, over hoe je het huiswerk moet plannen, over hoe we met elkaar omgaan en natuurlijk over leuke uitjes met de klas. We hadden de eerste zes weken een speciaal soort gymles waarin we spelletjes deden met de groep. Zo leerden we elkaar goed kennen. We leerden samenwerken en op elkaar vertrouwen. In april hebben we met de hele klas een voorstelling gemaakt. Toen moesten we heel veel samenwerken en dat ging heel goed.